Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Think Easy: Informační systém na míru vaší firmy

Společnost Think Easy, vyvíjející software a aplikace na míru, vás zbaví starostí s IT. Díky novým technologiím dokáže zjednodušit vaši činnost ve firmách, ušetřit náklady a zajistit lepší uživatelský zážitek. Co je pro správný chod informačního systému důležité, jak se toto odvětví změnilo a jakým směrem se ubírá, se dozvíte v našem rozhovoru s Matoušem Mojžíšem, ředitelem Think Easy.

Můžete nám stručně charakterizovat zaměření vaší společnosti?

Snažíme se zaměřovat na systémy, ve kterých propojujeme několik oblastí IT. Pracovali jsme například na vývoji Pořadníkového systému, kde jsme programovali nejen pozadí a webovou aplikaci (která běžela na kiosku a na televizích), ale ještě jsme k tomu připojili čtečku čárových kódů a tiskárnu na pořadníkové lístky.

Pro koho se vaše služby mohou hodit?

Naše služby se primárně hodí pro klienty, kteří chtějí aplikaci na více platforem, jako je web, iOS, Android nebo třeba desktop. Díky hybridnímu vývoji jsme schopni vyvinout jednu aplikaci schopnou běžet na všech těchto platformách. Vhodné to může být i pro ty, kteří potřebují propojení aplikace s IoT. Od klientů totiž často slýcháme, že se firmy zaměřují buď jen na aplikace nebo IoT, ale u nás zvládneme obojí.

Jak dlouho se těmto službám věnujete?

Začali jsme se věnovat těmto službám zhruba pět let nazpátek. V té době jsme chtěli rozjet Startup projekt ChytráHospoda a poté projekt SimpleStore (https://simplestore.cz). S příchodem EET však narostla konkurence a nebyli jsme tak schopni tyto projekty pořádně prodat. Rozhodli jsme se proto přejít na komerční vývoj na míru a tvořit přitom nějaké naše další projekty.

Co se za tu dobu v tomto odvětví změnilo?

Hlavní změnou v tomto odvětví je, že klient v současnosti vyžaduje mobilní aplikaci. Dříve se totiž klienti poptávali zejména po webových aplikacích. Ty mobilní byly spíše doplňkem. Dnes tak vytváříme webové aplikace už jen pro rozsáhlé systémy. Rovněž je větší poptávka po IoT. Hardware je totiž daleko vyspělejší a 4G modemy a připojení jsou levnější.

Jaké jsou podle vás nejdůležitější kritéria pro správný chod informačního systému?

Nejdůležitějším kritériem je zvolení infrastruktury. Pokud informační systém běží v serverovně firmy, mohou na něm pracovat zaměstnanci on-site i v případě výpadku internetu. K němu se však nedostanou zaměstnanci firmy, kteří pracují z domova, což se v současnosti stává trendem. Do tohoto systému se nedostanou ani firemní klienti. K tomu jsou časté i hardwarové výpadky.

My prosazujeme cestu kontejnerů v cloudu – specificky v Amazon Web Services. Systémy máme nastavené tak, aby případě výpadku fungovala i zrcadlená verze, a aby se v případě vysoké zátěže zvýšil výkon.

Další důležitým kritériem jsou výkonnostní optimalizace systému. K tomu je však potřeba znát velmi dobře framework, který na systém chceme použít. Ten slouží především k optimalizaci systému, i v případě, že by nějaký potenciální „bottleneck“ nezachytily výkonnostní testy a problém by se objevil až po několika letech v produkčním prostředí.

V čem spočívají vaše konkurenční výhody?

Toto téma jsem již v rámci našeho rozhovoru nakousl. Myslím, že naší největší výhodou je propojení několika odvětví IT. „V rámci“ jednoho kódu dokážeme vytvořit aplikaci jak na Android nebo iOS, tak i na web či operační systémy Windows, MacOS a Linux.

Pracujeme agilně, takže jsme zcela flexibilní ke změnám v průběhu implementace projektu. Používáme rovněž ty nejnovější technologie a pracujeme rychle.

Jak probíhá spolupráce s vašimi klienty?

Celý průběh máme velmi dobře popsaný na našem webu – https://thinkeasy.cz/jak-probiha-spoluprace. Spolupráce s naší společností probíhá přesně podle infografiky, kterou vidíte v odkaze.

Všechno začíná schůzkou s klientem a přesným určením jeho požadavků. Ty jsou pak následně zpracovány do projektové dokumentace.

Poté začíná vývoj projektu, který probíhá agilní formou a je rozdělen do několika sprintů, které trvají zpravidla dva týdny. V jednotlivých sprintech se zaměřujeme na určitou oblast či funkcionalitu systému.

Po skončení sprintu následuje připomínkové kolo. Nejnověji vyvinutou část systému tak zpřístupníme klientovi, který pak projekt případně schválí nebo navrhne nějaké změny či úpravy a vývoj tak pokračuje dále přes další sprinty. Připomínkové kolo slouží především k úpravě specifikací a potřeb, které pak následně zahrneme do dalších sprintů.

Po skončení vývoje se o aplikaci staráme i nadále, ať už jde o klasickou záruku, práci ohledně rozšiřování systému či servisní smlouvu. Všechno záleží především na požadavcích a potřebách našeho klienta, kterým vždy vycházíme vstříc.

Jaké máte cíle do budoucna, případně jakou budoucnost předpovídáte informačním systémům a aplikacím v nejbližších letech?

Naším hlavním cílem je automatizace každodenních úkolů, které lidi nebaví nebo je vysilují. Chceme jim tak hlavně zjednodušit život. A samozřejmě, jako každý český startup, se chceme podívat i do zahraničí.

Myslíme, že svět bude tak plný různých aplikací a všelijakých zlepšováků, že si za chvíli bez mobilní aplikace ani nerozsvítíme světlo. To může mít také negativní efekt v tom, že v důsledku automatizace některých povolání, přijde spousta lidí o práci.

Myslím, že během několika následujících let přijde nějaká revoluční novinka, která člověka zásadně ovlivní víc než dnešní smartphony. A my samozřejmě chceme být u toho.

Současný boom zažívají Progresivní webové aplikace. Nejen, že fungují stejně na webu i na mobilu, ale oproti klasickým webovým aplikacím nabízí výhodu v tom, že fungují i offline. Věříme, že tento typ aplikací se v budoucnu hodně rozšíří a zaútočí na trh mobilních aplikací. A my jsme na PWA připraveni.

Nyní také probíhá postupné zavádění 5G sítí po České republice. Věříme, že tato změna bude pro odvětví IoT velmi prospěšná a napomůže tak řadě projektů a myšlenek, které dosud nebylo možné uskutečnit, k úspěšné realizaci.

Kde vás v případě zájmu můžeme nalézt?

V dnešní online době nás můžete nalézt na našich webových stránkách, případně na e-mailu info@thinkeasy.cz, telefonu +420 222 960 184 nebo Facebooku. Pokud byste preferoval osobní kontakt, můžete nás navštívit v naší kanceláři na Žitomírská 599/38, Praha 10, kde Vás rádi uvítáme dobrou kávou.


Vydáno
7. 9. 2020
Tagy